projectinfo

 

De naam ‘Bouwwerk’ speelt een belangrijke rol in de identiteit van het bureau. Eigenlijk zit de identiteit in de naam besloten. Allereerst door de woorden ‘bouw’ en ‘werk’. Denk je aan ‘bouwen’ dan denk je niet meteen aan architectuur. Het bureau wil niet alleen een ontwerpbureau zijn, maar ook zelf mee bouwen en meubels maken in eigen werkplaats. 

Daarnaast beperkt een bouwwerk zich niet alleen tot architectuur, maar kan het ook een ‘geluidsmast’, of een ‘bushokje’ zijn. Niet alles mag de naam architectuur dragen, maar door imperfectie kan een bouwwerk wel interessant en spannend zijn. Deze uitgangspunten vormen de basis van de identiteit. 

In het logo schuiven de 2 W’s van ‘bouw’ en ‘werk’ in elkaar en vormen samen een icoon/beeldmerk. Het zijn geen echte W’s, dus wordt het woord eigenlijk imperfect, maar je leest het wel correct. 

Zwart is een tijdloze kleur en door het harde contrast met wit krijgt de huisstijl een wat rauw, krachtig en professioneel karakter. Een extra kleur is toegevoegd door gebruik te maken van kraft enveloppen en visitekaartjes. De materiële uitstraling en warme tint van dit papier passen goed bij de aard van het bureau. Tussen witte- en kraft visitekaartjes kan eventueel worden afgewisseld in gebruik voor ontwerp- of bouw-opdrachten. Bekijk hier de website van Bouwwerk.